Jag har inga egna åsikter eller erfarenheter om UPS, men när jag läser om Dan och hans erfarenheter, och vad andra skriver i ämnet, och ställer det mot det faktum att ett av minamindre positiva  inlägg genererade mycket besök så känns det dags att införa lite regler för mig själv.

”Bloggosfären” är en kraftfull tingest, som genererar mycket åsikter och även höga rankningar på t. ex Google. Googla på UPS på google.se så är Dan om hur UPS bluffar med tullar och moms nummer 3 i sökresultatet, och Danne Josefsson avslöjar UPS-bluffen nummer 10. Ser inte så bra ut om man tänkt att bli ny kund hos UPS.

Så, det jag skriver om i mitt nämnda inlägg var åtgärdat av företaget bakom produkten inom en timme. Om nu, hypotetiskt, det jag skriver skulle hamna högt i sökresultatet så innebär det, om någon läser det, att min kritik är lite oförtjänt eftersom problemet är fixat.  

Punkt ett i min bloggpolicy är alltså att editera inlägg av den här typen, och lägga till en notis om att problemet är fixat, om det nu är så. Se exempel på policyn i action här och här.